Subskrybuj aktualności aby dostawać email za każdym razem, gdy umieścimi nową wiadomość:
Adres email:

Trening Bezpieczeństwa - Klip [2017-09-28]

Zapraszamy do obejrzenia najnowszego filmu z Treningu Bezpieczeństwa nad Jeziorem Paczkowskim:

https://youtu.be/U7yHAj-PWao


Seminarium przelotowe z Pawłem Faronem wrzesień 2017 [2017-08-23]
Seminarium przelotowe z Pawłem Faronem wrzesień 2017
 
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (10 września 2017) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Paweł Faron, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski, trzykrotny uczestnik wyscigu Redbull X- Alps.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Paweł chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Pawła Farona, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego

Wolne miejsca na trening bezpieczeństwa SIV 2-4 czerwca 2017 [2017-05-24]

Zwolniły nam się dwa miejsca na SIV w terminie 2-4 czerwca 2017. 

http://paragliding.com.pl/?page=terminy


Seminarium przelotowe na Słowenii 13-21 maja 2017 [2017-05-04]

Seminarium przelotowe na Słowenii 13-21 maja 2017

Seminaria przelotowe adresowane są zarówno do pilotów, którzy pragną doskonalić swą taktykę przelotową, jak i do tych, którzy chcą latać zupełnie samodzielnie, ale mieć na wyjeździe zapewnioną pełną logistykę przelotową (dojazd, wjazdy na startowiska, zwózka z trasy). Bo każdy przelotowiec wie, jak miło wybrać się w dłuższy lot, gdy nie trzeba martwić się o samochód pozostawiony na startowisku ani o powrót z miejsca lądowania…

Więcej informacji znajdziecie pod linkami:
http://www.paragliding.com.pl/?page=seminaria
http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
http://allegro.pl/show_item.php?item=6813746601

 

Arek Pomarański
Szkoła Latania

Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Flytec/Charly/EC Extreme/Icaro /Techno-Fly

tel.:+48 601 710 522
info małpa paragliding.com.pl

www.paragliding.com.pl
http://siv.paragliding.com.pl/
http://tandem.paragliding.com.pl/
www.lotyparalotniowe .eu
www.silp.paralotnie.pl

 

 


SEMINARIUM PRZELOTOWE W AGER W HISZPANII 14-21.06.2016 [2017-04-23]
Zapraszamy na seminarium przelotowe do Ager ze szkołą latania Arkadiusza Pomarańskiego Extreme. 
 
Ager:
Hiszpański raj dla Paralotniarzy na obrzeżach Pirenejów. Dobry dla początkujących jak i mistrzów świata. Miejsce to doskonałe połączenie latania po długich skalistych grzbietach, koło turkusowych jezior i rzek oraz latania po płaskim. Ma długie dni lotne i wspaniała pogodę, które od dziesięcioleci przyciągnęły duże ilości pilotów XC. Odbywały się tam zawody najwyższym poziomie jak European Hang Gliding Championships i Paragliding World Cup ale nie brakuje tam także pilotów-nowicjuszy, którzy mogą robić przeloty bez wylatywania z doliny.
 
Film z miejsca:

AGER - Vols du Soir

 
Spanie:
Śpimy na kwaterach w pobliżu startowisk za ~25 euro os/noc.
 
Samolot:
Lecimy Ryanairem z Wrocławia do Barcelona-Girona. Numer Lotu FR9173. 
- Wylot 14 czerwca z Wrocławia o godz. 21:25, 
- Przylot 21 czerwca o godz. 21:00
 
Prosimy osoby zainteresowane o zapisy na stronie paragliding.com.pl terminy oraz kupno biletu lotniczego na stronie ryanair.com. W trakcie kupowania biletu proszę nie zapomnieć o dodatkowym 20kg bagażu rejestrowanym (to wasza paralotnia). Na dzień dzisiejszy (23.04.2017), całkowity koszt biletu wraz z bagażem to ~500zł w dwie strony.
 
Samochód:
Na miejscu wypożyczamy samochód z pełnym ubezpieczeniem. koszt to około 400zł/os.
 
Podsumowanie kosztów:
500zł (lot) + 400zł (auto) + 600zł (spanie) + 1250zł (koszt seminarium) =  2750zł

 


Jajeczko paralotniowe ;) [2017-04-11]

Jajeczko paralotniowe w najbliższy czwartek 13.04.2017 o 19.00 w Academusie (Wrocław).


Przekładanie zapasów we Wrocławiu już jutro [2017-03-07]
8 marca 2017 w Środę odbędzie się przekładanie zapasów we Wrocławiu.
Przyjmowanie spadochronów w godzinach od 18:30 do 19:30 na ul. Rydygiera 11/4 we Wrocławiu.
Koszt : 80 PLN (spadochrony sterowane 150 PLN)
 
 
PS:
Można również umawiać się indywidualnie.
 
Arek Pomarański
Szkoła Latania
Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Brauniger/Charly/EC Extreme/Icaro
 
tel.: +48 601 710 522
e-mail: info małpa paragliding . com . pl
 
www.paragliding.com.pl
www.silp.paralotnie.pl

Przekładanie zapasów we Wrocławiu [2017-02-26]

8 marca 2017 w Środę odbędzie się przekładanie zapasów we Wrocławiu.
Przyjmowanie spadochronów w godzinach od 18:30 do 19:30 na ul. Rydygiera 11/4 we Wrocławiu.
Koszt : 80 PLN (spadochrony sterowane 150 PLN)


PS:
Można również umawiać się indywidualnie.

Arek Pomarański
Szkoła Latania
Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Brauniger/Charly/EC Extreme/Icaro

tel.: +48 601 710 522
e-mail: info małpa paragliding . com . pl

www.paragliding.com.pl
www.silp.paralotnie.pl

 


Paralotniowe piwko noworoczne. [2016-12-29]

Spotykamy się w nabliższy piatek 30 grudnia o 19.00 w Academusie we Wrocławiu.


Wigilia paralotniowa ;) [2016-12-06]

Wigilia paralotniowa w najbliższy czwartek 8.12.2016 o 19.00 w Academusie (Wrocław).


Alpy Julijskie oczami drona [2016-10-25]

Zapraszamy do obejrzenia najnowszego filmu autorstwa airdronexpert z sierpniowego Seminarium Przelotowego:

https://youtu.be/DNYu7Ul1c_c


Wyprawa w Himalaje (Indie , Nepal). [2016-09-22]

Termin od 10.11.2016 do 27.11.2016

Indie:

1. Zwiedzanie zabytków Dheli, stolicy Indii (Main Bazaar w dzielnicy
Paharganij, Red Fort, Jama Masjid, czyli Wielki Meczet, Mahatama
Ghandi Park.)

2. Varanasi - Miasto Shiwy nad wodami Gangesu. Tu na schodach do rzeki
odbywają się rytuały palenia zwłok.

Nepal:

1. Dwudniowe safari paralotniowe.
2. Latanie ze stoku Sarangkot.
3. Wyprawy motocyklowe.
4. Rafting, dwudniowy spływ pontonem.
5. Annapurna Jomsom Trek. Wylot do Jomsom samolotem z lotniska w
Pokharze. Czterodniowy trekking na wysokości dochodzącej do 4000 m
n.p.m. (część trekkingu dookoła Annapurny), przejście najgłębszą
doliną świata pomiędzy szczytem Annapurny a Dhaulagiri.
6. Zwiedzanie zabytków Katmandu. 


Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem wrzesień 2016 [2016-09-06]
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (18 września 2016) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego

Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem sierpień 2016 [2016-08-10]
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (20 sierpnia 2016) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego

Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem lipiec 2016 [2016-06-20]
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (3 lipca2016) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego

Egzamin na ŚK w Mirosławicach 27 czerwca [2016-06-06]

Kto jest zainteresowany egzaminem 27 czerwca od godziny 13.00 na lotnisku w Mirosławicach ? Chętnych proszę o zapisywanie się na wydażenie LOTNISKO na naszej stronce http://paragliding.com.pl/?page=terminy. Egzamin odbędzie się jeśli zbierze się wystarczająca liczba chętnych.


Egzamin na ŚK w Mirosławicach 27 czerwca [2016-06-06]

Kto jest zainteresowany egzaminem 27 czerwca od godziny 13.00 na lotnisku w Mirosławicach ? Chętnych proszę o zapisywanie się na wydażenie LOTNISKO na naszej stronce http://paragliding.com.pl/?page=terminy. Egzamin odbędzie się jeśli zbierze się wystarczająca liczba chętnych.


Zwolniło się się jedno miejsce na SIV od najbliższego poniedziałku [2016-06-03]

Zapraszamy ;)


Nowe terminy kursów i wyjazdów na sezon 2016 [2016-04-28]

Zapraszamy do zapoznania się z nowymi terminami kursów i wyjazdów na naszej stronie http://paragliding.com.pl/?page=terminy.


Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem maj 2016 [2016-04-27]
 
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (14 maja 2016) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego
 

Do kupienia 50 SPOSOBÓW JAK LATAĆ LEPIEJ [2016-04-25]

Można u nas kupić polskie wydanie bardzo fajnej książki Bruca Goldsmitha "50 Sposobów jak latać lepiej". Cena detaliczna 90 PLN. 10 % zniżki dla absolwentów naszej szkoły. 

Polecam Arek


Do kupienia 50 SPOSOBÓW JAK LATAĆ LEPIEJ [2016-04-25]

Można u nas kupić polskie wydanie bardzo fajnej książki Bruca Goldsmitha "50 Sposobów jak latać lepiej". Cena detaliczna 90 PLN. 10 % zniżki dla absolwentów naszej szkoły. 

Polecam Arek


Jutro przekładanie zapasów we Wrocławiu [2016-03-14]

W najbliższy wtorek (15 marca) odbędzie się przekładanie zapasów we Wrocławiu. 

Przyjmowanie spadochronów w godzinach od 
18.30 do 19.30 na ul.Rydygiera 11/4 we Wrocławiu. 
Koszt : 80 PLN (spadochrony sterowane 150 PLN) 
PS 
Można również umawiać się indywidualnie. 

Arek Pomarański 
Szkoła Latania 
Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Brauniger/Charly/EC Extreme/Icaro 

tel.  601 710 522 
info małpa paragliding. com. pl 

www.paragliding.com.pl 
www.silp.paralotnie.pl 


Kurs instruktorski 2016 [2016-02-25]

 

 

Termin: 30 marca do 16 kwietnia 2016
Miejsce: Lotnisko Pobiednik Wielki (Aeroklub Krakowski)

 

Organizatorzy:

  1. Aerokrak – Leszek Mańkowski
  2. Szkoła Latania- Arek Pomarański
  3. Nauka Latania – Kamil Antkowiak

 

Zapisy na kurs na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy

 

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo odwołania kursu w przypadku nie zakwalifikowania się min 10 kandydatów.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 10 marca 2016.

Do osób zgłoszonych prześlemy szczegółowe informacje dotyczące  kursu.

 

Informacje:

Email: info małpa paragliding. com. pl

Tel. +48 717353004 po godzinie 13.00

 

Arek Pomarański

 

 

 


Terminy szkoleń i wyjazdów na sezon 2016 [2016-02-25]

Uwaga! To tylko część terminów na sezon 2016. Terminy szkoleń i wyjazdów będą uzupełniane na bieżąco podczas sezonu (przepraszamy, ale nasz kalendarz musimy dopasować do terminarza zawodów FAI, który jeszcze wciąż jest aktualizowany).

http://paragliding.com.pl/?page=terminy


Przekładanie zapasów we Wrocławiu [2016-02-19]

15 marca we wtorek odbędzie się przekładanie zapasów we 
Wrocławiu. 
Przyjmowanie spadochronów w godzinach od 
18.30 do 19.30 na ul.Rydygiera 11/4 we Wrocławiu. 
Koszt : 80 PLN (spadochrony sterowane 150 PLN) 
PS 
Można również umawiać się indywidualnie. 

Arek Pomarański 
Szkoła Latania 
Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Brauniger/Charly/EC Extreme/Icaro 

tel.71 7353004;  601 710 522 
info małpa paragliding. com. pl 

www.paragliding.com.pl 
www.silp.paralotnie.pl 


Rio De Janeiro karnawał i fruwanko [2016-01-24]

U nas zima, a w Brazylii cieplutko. Będziemy w Rio od 10 do 20 lutego. Końcówka karnawału i fruwanie do Dżizusa ;)

Kto chętny?


Kolumbia i Karaiby [2015-11-27]

Tej zimy jedziemy polatać do Roldanillo i wygrzać kości na kolumbijskie wyspy na Karaibach (San Andres).
Termin 23 stycznia do 10 lutego 2016. 
Kto chętny ?;)

 

 


Idzie nowe ;) Filmik z drona autorstwa Jurka Kruszyńskiego z ostatniego wyjazdu do Słowenii. [2015-10-29]

Super ujęcia i dużo pomysłów na przyszłość min. nagrania pilotów podczas treningów bezpieczeństwa.

http://paragliding.com.pl/


Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem wrzesień 2015 [2015-08-25]
 
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (13 września 2015) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego
 

Paralotniowe Mistrzostwa Polski 2015 - Galeria [2015-08-10]

Mała galeria zdjęć z tegorocznego "Polish, Czech and Slovak Open" w Krushevie:
http://paragliding.com.pl/?page=galeria&dir=Macedonia-15


Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem sierpień [2015-07-21]
 
Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (8 sierpnia 2015) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.
 
To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.
 
Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...
 
 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...
 
Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia
 
 
Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego

Egzamin na ŚK we Wrocławiu [2015-07-18]

Informujemy, że 22.07. 2015 w środę o godzinie 10.00 odbędzie się sesja egzaminacyjna LKE na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni na lotnisku Aeroklubu Dolnośląskiego w Mirosławicach.

Egzamin teoretyczny odbędzie się w budynku strefy zrzutu Olimpic-skydive (http://www.olimpic-skydive.pl/).

Egzamin praktyczny odbędzie się za wyciągarką, można również zdawać na paralotni z

napędem PPG , PPGG i TANDEM.

UWAGA. Został zniesiony obowiązek składania kserokopii świadectwa szkolnego

potwierdzającego wykształcenie. Co za tym idzie NIE płacimy opłaty za potwierdzenie

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie wypełnionych wniosków.

Uwaga!

Nowe wnioski :

Do wniosku trzeba dołączyć:

1) Świadectwo ukończenia szkolenia Etap II PP, PPG lub PPGG

2) Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lotniczego PGP ( część B wniosku wypełnia

instruktor wydający Świadectwo Etap II ­ niezbędne do podejścia do egzaminu) –

sprawdzić u instruktora, czy wydaje nowy wzór!

3) Potwierdzenie dokonania opłaty egzaminacyjnej na konto:

31 1010 1010 0022 9322 3100 0000

Urząd Lotnictwa Cywilnego

ul. Marcina Flisa 2

02 ­ 247 Warszawa

 

UWAGA:

Opis w tytule przelewu jest obowiązkowy

Opłata za egzamin teoretyczny wynosi 53 zł (imię i nazwisko/egzamin

teoretyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.1/pkt.5)

Opłata za egzamin praktyczny wynosi 43 zł (imię i nazwisko/egzamin

praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)

Opłata za egzamin praktyczny za każde dodatkowe uprawnienie wynosi 105 zł (imię i

nazwisko/egzamin

praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)

Opłata za wydanie Świadectwa Kwalifikacji wynosi 43 zł (imię i

nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)

Opłata za wpisanie każdego dodatkowego uprawnienia wynosi 43 zł (imię i

nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)

Opłata dla Szkoły Latania  za zorganizowanie egzaminu (hole,

wypożyczenie sprzętu, infrastruktura itd. ) wynosi 50 zł.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu praktycznego jest posiadanie

następujących dokumentów :

1. Ubezpieczenie OC rozszerzone o uprawianie paralotniarstwa,

np.www.lotnictwo.finansowachata.pl

2. Komplet sprzętu paralotniowego (radio, wyczep itd.) z ważnym

dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce (karta paralotni). Istnieje

możliwość wypożyczenia sprzętu do lotów holowanych.

3. Zapisanie się na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy

 

Egzaminator – Kamil Antkowiak

Info : Arek Pomarański 601710522 mail: info małpa paragliding.com.pl


Seminarium przelotowe z Michałem Gierlachem [2015-06-17]

Jeśli się uczyć, to od najlepszych!
Dlatego na najbliższym wyjeździe w Alpy (5 lipca 2015) na seminarium przelotowym w
Szkole Latania Arka Pomarańskiego będzie asystował Michał
Gierlach, wielokrotny uczestnik zawodów Pucharu Świata, Mistrzostw Świata,
kilkukrotny medalista Mistrzostw Polski.

To świetna okazja zarówno dla tych, którzy mają zacięcie sportowe -
chcą nauczyć się latać szybciej i dalej, jak i tych, którzy pragną
bezpiecznie i profesjonalnie rozpocząć swoje przelotowe latanie. Na dobry
lot składają się nie tylko godziny spędzone w powietrzu. To również
czas poświęcony na staranne i świadome przygotowanie trasy, a także późniejsza analiza, która uczy, co
wciąż można poprawić. Na najbliższym seminarium
przelotowym będzie można szkolić wszystkie te elementy pod okiem
jednego z najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce.

Michał chętnie podzieli się doświadczeniem i wiedzą, którą zdobył
zarówno uczestnicząc w zawodach najwyższej
rangi (Mistrzostwach świata i europy, Pucharze świata), latając u boku
pilotów ze światowej czołówki, jak i robiąc niezliczone przeloty w
Alpach, Tatrach, Beskidach...

 W programie:
 - analiza prognoz pogody (z uwzględnieniem konkretnych miejsc),
 - planowanie lotów,
 - omawianie taktyki przelotowej i optymalizacja trasy,
 - wspólna realizacja zadań pod okiem Michała Gierlacha, stała łączność
radiowa,
 - podnoszenie prędkości przelotowej,
 - dostosowanie tempa kolejnych fragmentów przelotu do kondycji i pory
dnia (podejmowanie decyzji na trasie),
 - rady, jak utrzymać koncentrację, kiedy i jak odpoczywać na
trasie,
 - podstawy latania w zawodach i wiele innych...

Więcej informacji na stronie  www.paragliding.com.pl
Informację o wyjeździe : http://paragliding.com.pl/?page=slowenia


Zapraszamy!
Szkoła Latania Arka Pomarańskiego


Wyniki zawodów na celność lądowania ParaRudniki 2015 [2015-06-01]

ParaRudniki 2015
oficjalne wyniki po 4. rundzie

 

Data 31.05.2015
Ukończonych rund 4

 

Miejsce Nr startowy Imię i Nazwisko Narodowość Runda 1 Runda 2 Runda 3 Runda 4 Suma Suma skorygowana
1 19 Szczepan Pawluszek PL 16 1000 74 90 1180 180
2 18 Tomasz Chodyra PL 30 10 1000 215 1255 255
3 2 Małgorzata Sulkowska PL 630 141 157 237 1165 535
4 14 Tomasz Kudaszewicz PL 74 13 652 875 1614 739
5 9 Krystian Krasiński PL 273 264 393 507 1437 930
6 13 Kamil Konecny CZ 1000 1000 21 3 2024 1024
7 20 Adam Rdzanek PL 435 1000 885 8 2328 1328
8 15 Tomasz Miś PL 1000 496 1000 32 2528 1528
9 1 Arek Ślusarczyk PL 1000 319 1000 318 2637 1637
10 3 Krzysztof Ziółkowski PL 178 1000 1000 831 3009 2009
11 12 Michał Papalski PL 743 1000 315 1000 3058 2058
12 8 Adam Janas PL 203 1000 1000 1000 3203 2203
13 4 Paweł Faron PL 1000 1000 1000 432 3432 2432
14 11 Tomasz Kidawa PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000
15 5 Iwona Kolenda PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000
16 16 Artur Idzikowski PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000
17 6 Waldemar Kwaśniewski PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000
18 17 Petr Krcek CZ 1000 1000 1000 1000 4000 3000
19 7 Cezary Antosiak PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000
20 10 Monika Dądela PL 1000 1000 1000 1000 4000 3000

 


Regulamin Zawodów na Celność Lądowania Paralotnią - Para-Rudniki 2015 [2015-05-19]

 

Regulamin Zawodów na Celność Lądowania Paralotnią

- Para-Rudniki 2015

 

Preambuła

1)      Zawody paralotniowe na celność lądowania - Para-Rudniki 2015- rozgrywane są zgodnie z przepisami Kodeksu Sportowego FAI. Każdy pilot biorący udział w zawodach ma obowiązek zapoznać się i przestrzegać przepisów Części Ogólnej oraz Części 7C Kodeksu Sportowego FAI. Dokument ten dostępny jest na stronie internetowej Aeroklubu Polskiego http://www.kadra-paralotniowa.pl/klip-ap/regulaminy. Niniejszy regulamin precyzuje zapisy Kodeksu odnoszące się do zawodów Para-Rudniki 2015 i jest wobec niego nadrzędny.

2)      Piloci biorący udział w zawodach ponoszą całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za swoje loty podczas zawodów i treningu oraz za sytuacje, które mogą wyniknąć z ich powodu. Pilot ma obowiązek zadbać o swoje bezpieczeństwo, a także postępować w taki sposób, żeby nie stwarzać niebezpieczeństwa dla innych pilotów podczas zawodów. Warunkiem uczestnictwa w zawodach jest zrzeczenie się jakichkolwiek roszczeń wobec organizatorów zawodów.

3)      Każdy zawodnik ma obowiązek zapoznać się z postanowieniami niniejszego regulaminu i zobowiązuje się ich przestrzegać. Zawodnicy nieprzestrzegający zasad bezpieczeństwa oraz zachowujący się w sposób niesportowy mogą zostać ukarani, łącznie z dyskwalifikacją z zawodów.

 

1. Informacje ogólne

a)      Nazwa zawodów:                                         Para-Rudniki 2015
 
b)      Lokalizacja zawodów:                                   lotnisko ACz w Rudnikach, k.  Częstochowy
 
c)      Data rozgrywania zawodów:                          30-31 maja 2015r.
 
d)      Organizatorzy zawodów:                              Aeroklub Częstochowski,
 
                                                                        Szkoła Paralotniowa "Airaction"

 

2. Cel zawodów

1)      Celem zawodów na celność lądowania Para-Rudniki 2015 jest paralotniowa rywalizacja sportowa i wyłonienie zwycięzcy w duchu „fair play”, koleżeństwa i wysokich standardów bezpieczeństwa.

2)      Zwycięzcy zawodów zostaną wyłonieni wyłącznie w rywalizacji indywidualnej.

3)      Organizatorzy zawodów Para-Rudniki 2015 zapewniają również możliwość wymiany doświadczeń, podnoszenia umiejętności i integracji pilotów z różnych regionów Polski i z zagranicy.

 

 

3. Program zawodów

a)      Dni treningowe, kontrola sprzętu:                 29.05.2015
 
b)      Rejestracja:                                               29.05.2015, godz. 20.00-22.00
 
                                                                        30.05.2015, godz. 9.00-9.45
  
c)      Ceremonia otwarcia:                                   30.05.2015, godz. 10.00
 
d)      Pierwsza odprawa do konkurencji:                 30.05.2015, godz. 10.45
 
e)      Dni konkurencji:                                          30-31.05.2015
 
f)      Ceremonia zamknięcia:                                 31.05.2015, godz. 18.00

 

4. Osoby funkcyjne

a)      Kierownik zawodów:                                        Arek Pomarański

b)      Sędzia główny:                                                  Kamil Konecny (CZ), Arek Pomarański

c)       Kierownik ds. bezpieczeństwa:                     Walter Wojciechowski

d)      Kierownik startów:                                             Piotr Cielecki

 

4.1 Kierownik zawodów

Kierownik zawodów jest mianowany przez komitet organizacyjny zawodów i odpowiada za przeprowadzenie zawodów od strony organizacyjnej. Kierownik zawodów wyznacza kierownika d/s. bezpieczeństwa zawodów.

4.2 Sędzia zawodów

Sędzia główny nadzoruje i sprawdza poprawność odczytów aparatury pomiarowej mierzącej precyzję lądowania poszczególnych zawodników oraz prowadzi obsługę programu do klasyfikacji zawodników po poszczególnych konkurencjach. Sędzią głównym zawodów jest osoba mianowana przez kierownika zawodów.

4.3 Kierownik ds. bezpieczeństwa

Kierownik d/s. bezpieczeństwa czuwa nad bezpiecznym przeprowadzeniem zawodów, w tym wykonywaniem holi, oraz monitoringiem meteorologicznym. Kierownik d/s bezpieczeństwa przygotowuje informacje nt. aktualnych warunków pogodowych w trakcie przebiegu zawodów.

4.4 Kierownik startów

Kierownik startów czuwa nad bezpiecznym wykonywaniem startów i holi oraz ich zgodnością z listą startową.

 

5. Uczestnicy

a)      Zawody są otwarte dla wszystkich pilotów spełniających wymagania formalne określone w art. 7.2 niniejszego regulaminu.

b)      W zawodach może wziąć udział maksymalnie 50 pilotów.

c)       Uczestnicy zawodów muszą posiadać umiejętności wystarczające do rywalizacji sportowej w sporcie paralotniowym i znajdować się w dobrej kondycji psycho-fizycznej, odpowiedniej do warunków rywalizacji w sportach lotniczych.

d)      Kierownik zawodów rezerwuje sobie prawo oceny kwalifikacji i umiejętności zawodników oraz ewentualnej odmowy dopuszczenia do udziału w zawodach, bez podania przyczyny.

e)      Przyjmuje się za fakt, że piloci wypełniający formularz zgłoszenia uczestnictwa tym samym oświadczają, iż posiadają wszelkie wymagane prawem uprawnienia i ubezpieczenia a ich stan zdrowia pozwala na udział w tego typu zawodach oraz, że ponoszą pełną odpowiedzialność za swoje czyny. W przeciwnym wypadku pilot ma obowiązek odstąpienia od startu.

 

6. Opłata wpisowa

a)      Koszt uczestnictwa w zawodach Para-Rudniki 2015 wynosi 90 zł

b)      Opłata wpisowa obejmuje dowolną liczbę holi do poszczególnych konkurencji (kolejek) oraz pokrywa koszty organizacji zawodów.

c)       Opłata wpisowa obejmuje również zakwaterowanie na polu namiotowym oraz imprezę integracyjną

d)      Inne opłaty takie jak: dojazd na miejsce zawodów i wyżywienie organizują i pokrywają zawodnicy na własny koszt.

e)      Osoby, które nie wniosły opłaty wpisowej w wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę przy rejestracji na zawody (ostatecznym terminem wniesienia opłaty wpisowej jest dzień rejestracji na zawody)

 

7. Przepisy ogólne

7.1 Rejestracja

a)      Rejestracja pilotów odbędzie się w Biurze zawodów zlokalizowanym na Lotnisku Rudniki, w sali konferencyjnej, w dniu 29.05.2015 od godz. 20:00 do 22:00 oraz 30.05.2015 od godz. 9:00 do godz. 9.45. W trakcie rejestracji będą sprawdzane wszystkie wymogi formalne określone w art. 7.2 niniejszego regulaminu.

b)      Piloci, którzy nie zdążą z rejestracją do chwili zamknięcia Biura zawodów nie zostaną dopuszczeni do zawodów.

 

7.2 Wymagane dokumenty pilota

a)      Świadectwo kwalifikacji

b)       Dokument potwierdzający umiejętność holowania

c)      Dowód opłacenia wpisowego w regulaminowym terminie

d)      Dowód ubezpieczenia OC

e)       Podpisany dokument zrzeczenia się roszczeń

 

7.3 Sprzęt i wyposażenie pilota

a)      Paralotnie i inny sprzęt niezbędny do udziału w zawodach zawodnicy zapewniają sobie we własnym zakresie. Sprzęt ten musi spełniać wymagania normy bezpieczeństwa i certyfikacji.

b)      Dopuszcza się do zawodów jedynie te paralotnie, które są certyfikowane zgodnie z normą EN-926 i otrzymały odpowiedni certyfikat (EN-A, B, C, D lub CCC) od zatwierdzonego ośrodka testującego.

c)       Niedozwolone są wszelkie zmiany, które wykraczają poza specyfikację certyfikacyjną. Odstępstwem od tej zasady mogą być zmiany poczynione w przypadku niezbędnych napraw w przypadku uszkodzenia paralotni.

d)      W dowolnej chwili w czasie trwania zawodów organizatorzy mają prawo do inspekcji uczestniczących w zawodach paralotni.

e)      Każdy pilot powinien być też wyposażony w kask, uprząż z protektorem, wariometr, mocne obuwie zabezpieczające kostkę i sprawny wyczep do holowania.

 

7.4 Liczba kolejek

W dostępnym czasie odbędzie się maksymalnie 6-8 pełnych kolejek. Do uznania zawodów za ważne muszą odbyć się co najmniej 3 pełne kolejki. Ostateczna liczba kolejek zostanie ustalona przez Kierownika zawodów i kierownika ds. bezpieczeństwa i zostanie oznajmiona zawodnikom na odprawie.

 

7.5 Kolejność startów

a)      Do ustalenia kolejności startów wszyscy piloci wezmą udział w losowaniu. Każdy pilot otrzyma w losowaniu numer od 1 do 50, a następnie zostanie ustalona kolejność startów w taki sposób, że jako pierwszy wystartuje pilot z nr 1 a następnie wszyscy piloci wg kolejności numerów.

b)      W ostatniej kolejce zawodów piloci będą startować w kolejności odwrotnej do bieżącej pozycji zajmowanej w zawodach.

 

8. Odprawy dla pilotów

a)      Odprawy dla pilotów będą się odbywać każdego ranka o godz. 8:00, chyba że zostanie ogłoszony inny termin i umieszczony na oficjalnej tablicy ogłoszeń zawodów. W odprawie powinni także brać udział sędzia główny i/lub sędzia zawodów oraz kierownik ds. bezpieczeństwa.

b)      Odprawy mogą zostać przeniesione na inny termin w przypadku niepogody a nowy termin zostanie ogłoszony i umieszczony na tablicy ogłoszeń.

c)       Wszyscy piloci i pozostali uczestnicy zawodów powinni stawiać się na odprawy punktualnie.

 

9. Miejsca startu

a)      W trakcie zawodów starty odbywać się będą za wyciągarką, na lotnisku Aeroklubu Częstochowskiego w Rudnikach.

b)      Szczegółowa lokalizacja wyciągarek i miejsca startów będzie podana każdorazowa w trakcie odprawy porannej i przed każdą kolejką.

c)       Minimalna wysokość holu wyniesie 200m nad poziom miejsca startu.

d)      Kierunek i prędkość wiatru będzie mierzona przez cały czas trwania zawodów i oznajmiana każdemu pilotowi w chwili startu.

 

10. Dopuszczenie do startu

a)      Zawody odbywać się będą w oparciu o starty holowane za wyciągarką więc piloci muszą być gotowi wykazać, że posiadają wystarczające doświadczenie i umiejętności w holowaniu.

b)      Piloci muszą posiadać dokumenty potwierdzające doświadczenie w holowaniu:

1)      uprawnienie do holowania H

2)      certyfikat podpisany przez instruktora po ukończeniu przez pilota szkolenia w holowaniu.

c)       Każdy pilot musi posiadać własny wyczep. Wyczepy będą sprawdzane podczas kontroli przed startem. Wyczepy wątpliwej jakości lub budzące wątpliwości co do ich bezpieczeństwa mogą zostać niedopuszczone do startu przez Kierownika startów.

 

11. Start i lądowanie

11.1 Umiejętności startu

a)      Jeżeli pilot wykazuje się brakiem umiejętności bezpiecznego startu w warunkach, które są uważane za lotne, to może być on tymczasowo lub definitywnie wycofany z zawodów, decyzją sędziego bądź kierownika startów.

b)      W przypadku nieudanej próby startu lub problemu związanego z bezpieczeństwem, który pojawił się tuż po starcie i skutkował lądowaniem na startowisku lub z dala od wyznaczonego celu, pilot będzie mógł wystartować ponownie podczas danej kolejki, w ostatniej kolejności.

 

11.2 Porządek startów

a)      Zawodnicy muszą startować według opublikowanego porządku zgodnie z ich numerami startowymi, chyba że otrzymają uprzednio zgodę od sędziego startowego lub kierownika zawodów.

b)      Zawodnicy, którzy nie będą gotowi na wezwanie sędziego startowego do startu w ustalonej kolejności lub którzy wystartują bez zgody sędziego startowego, mogą otrzymać karę w wysokości maksymalnej liczby punktów zamiast punktów rzeczywiście uzyskanych.

c)       Pilot, który nie będzie obecny na starcie zgodnie z kolejnością listy startowej, na liście wyników otrzymuje oznaczenie ABS i maksymalną punktację.

d)      Pilot, który nie leciał, na liście wyników otrzymuje oznaczenie DNF i maksymalną punktację.

e)      Zalecany odstęp między pilotami wynosi 1,5 minuty i będzie dostosowywany odpowiednio do warunków w powietrzu przez sędziego i/lub kierownika startów.

 

11.3 Końcowa faza podejścia do lądowania

a)      Każdy zawodnik musi otrzymać uczciwą szansę podejścia na cel i minimalną wysokość holu. Jednakże zależy to także od pilota, czy wyczepi się w takim miejscu, żeby mieć możliwość dolecenia bezpośrednio do celu i wykonania końcowego podejścia.

b)      Szczegóły zasad holowania i wyczepiania zostaną przedstawione na odprawie.

 

11.4 Lądowanie

a)      Wynik zawodnika to odległość w centymetrach pomiędzy miejscem pierwszego kontaktu z ziemią a krawędzią krążka centra, przy czym maksymalnie można uzyskać 500 cm.

b)      Wokół centra muszą zostać wyraźnie oznakowane linie o promieniu 0,5, 2,5, 5 i 10 m.

c)       Lądowanie musi zostać ustane. Jeżeli zawodnik przewróci się przy lądowaniu, otrzyma maksymalną punktację.

d)      Jeżeli zawodnik przyziemia na obie nogi lub w taki sposób, że niemożliwe jest określenie pierwszego kontaktu stopy z podłożem, mierzona jest odległość do najdalszego śladu stopy.

 

11.5 Maksymalna prędkość wiatru

Maksymalna dopuszczalna prędkość wiatru podczas zawodów wynosi 7,0 m/s.

 

11.6 Sygnały

a)      Oficjalnym sygnałem dla pilotów przebywających w powietrzu, oznaczającym, że nie powinni zbliżać się do celu są czerwone flagi, którymi wymachuje 1 osoba lub kilka osób przy polu pomiarowym.

b)      W przypadku użycia czerwonych flag piloci, których to dotyczyło mają zapewniony kolejny start w tej samej kolejce.

 

12. Oblatywacze pogody

a)      Oficjalni oblatywacze pogody na zawodach będą przedstawieni pilotom na pierwszej odprawie.

b)      Oblatywacze nie mogą być zawodnikami biorącymi udział w zawodach.

c)       Oblatywacze wykonają loty testowe przed każdą kolejką i po przerwach w lotach równych lub dłuższych niż 1 godz.

 

13. Punktacja

a)      Wynik zawodnika to odległość w centymetrach pomiędzy miejscem przyziemienia (tzn. miejscem pierwszego kontaktu z ziemią) a krawędzią krążka centra. Jeżeli przyziemienie nastąpi na krążku centra, wynik będzie wynosił 0 cm.

b)      Wynikiem zawodnika w zawodach będzie suma wszystkich punktów przez niego uzyskanych. Jeżeli odbędzie się pięć lub więcej ważnych kolejek, to jeden najgorszy wynik zostaje odrzucony.

c)       Zwycięzcą zostaje pilot, który uzyska najniższą sumę punktów po wszystkich kolejkach.

d)      Przypadku remisu pośród pierwszych trzech pilotów (dwóch z nich lub wszystkich), odbędzie się pomiędzy nimi dogrywka.

e)      Rejestrator zawodów opublikuje na głównej tablicy informacyjnej wyniki każdej kolejki opatrzone napisem PROVISIONAL (nieoficjalne), odnotowując na nich datę i godzinę publikacji, tak szybko, jak to będzie możliwe po jej zakończeniu. Wszystkie protesty dotyczące punktacji muszą być złożone w czasie 2 godzin, liczonym od momentu jej publikacji.

 

14. Sędziowanie

a)      Sędziowie zawodów muszą posiadać kwalifikacje zgodnie z kodeksem sportowym FAI.

b)      Członek zespołu sędziowskiego powinien obserwować przebieg lotu każdego pilota, zwracając szczególną uwagę na moment wyczepienia się z holu.

c)       Do pomiaru celności i ustalania punktacji będzie zastosowana elektroniczna aparatura pomiarowa spełniająca wymogi zawodów w celności lądowania.

 

15. Bezpieczeństwo

15.1 Komitet ds. bezpieczeństwa

a)      Na czas zawodów mianowany będzie Kierownik ds. bezpieczeństwa. Na pierwszej odprawie powołany zostanie też komitet ds. bezpieczeństwa. Komitet ds. bezpieczeństwa powinien składać kierownika ds. bezpieczeństwa i co najmniej dwóch doświadczonych zawodników wybranych spośród pilotów.

b)      Kierownik ds. bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za nadzór nad wszelkimi aspektami związanymi z bezpieczeństwem. Do jego obowiązków należy m.in.:

1)      przeprowadzenie odprawy bezpieczeństwa dla wszystkich pilotów,

2)      uczęszczanie na odprawy dla pilotów,

3)      sprawdzanie warunków pogodowych, a zwłaszcza prędkości wiatru na starcie i przy celu,

4)      pilnowanie separacji pilotów,

5)      uniemożliwianie pilotom startu na niebezpiecznym sprzęcie,

6)      gromadzenie raportów z wypadków,

7)      omawianie wypadków z kierownikiem zawodów i przedstawianie wniosków na odprawie dla pilotów.

c)       Kierownik ds. bezpieczeństwa wspólnie z kierownikiem zawodów mogą wstrzymać zawody ze względów bezpieczeństwa. Każda decyzja przez niego podjęta będzie zgłoszona sędziemu głównemu zawodów.

d)      Kierownik ds. bezpieczeństwa określi przestrzeń kontrolowaną lub inne obszary, gdzie loty są zakazane lub ograniczone, o czym poinformuje zawodników na odprawie.

 

15.2 Zasady bezpieczeństwa obowiązujące na zawodach

a)      Każdy pilot jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów ruchu lotniczego.

b)      Każdego dnia kierownik zawodów ustala kierunek krążenia obowiązujący na określonym obszarze i/lub w określonym czasie.

c)       Zawodnicy mają obowiązek informowania kierownika zawodów i innych pilotów o sytuacjach i zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo rozgrywania zawodów.

d)      Wszyscy piloci mają obowiązek obserwować warunki i powinni poinformować kierownika zawodów, jeśli staną się one zbyt niebezpieczne.

e)      Zawodnicy mają obowiązek przestrzegać przepisów dotyczących poruszania się w przestrzeni powietrznej, a w szczególności zasad krążenia w kominie termicznym.

f)       Zabronione są manewry niebezpieczne dla innych pilotów lub publiczności. Akrobacja, latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie przepisów i niesportowe zachowanie są zabronione i mogą spowodować dyskwalifikację zawodnika.

g)      Pilot może latać w zawodach tylko pod warunkiem, że jest w dobrej kondycji zdrowotnej. Każdy pilot zobowiązany jest zgłaszać kierownikowi zawodów ewentualne obrażenia i choroby, a także używanie leków, mogących mieć wpływ na zachowanie w czasie lotu.

h)      Zakazane jest wykonywanie lotów pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających. Pilot ma obowiązek poddać się badaniu/kontroli antydopingowej na żądanie kierownika zawodów.

i)        Kierownik zawodów może przerwać konkurencję w każdej chwili ze względów bezpieczeństwa.

 

15.3 Procedury w sytuacjach niebezpiecznych

a)      Organizatorzy rozpoczną akcję ratunkową, jeżeli piloci nie zgłoszą lądowania w określonym przedziale czasu po zakończeniu konkurencji. W przypadku bezmyślnego i nieuzasadnionego niepowiadomienia organizatorów o bezpiecznie zakończonym locie, wszelkie koszty organizacji i przeprowadzenia akcji ratunkowej pokrywa pilot.

b)      Wszyscy piloci muszą spakować bezzwłocznie paralotnie po lądowaniu. Niezłożona paralotnia leżąca na ziemi oznacza "potrzebuję pomocy".

c)       Każdy pilot, który zobaczy wypadek lub sygnał wezwania pomocy, musi jak najszybciej poinformować o tym organizatora lub inne osoby, podając miejsce wypadku, ewentualnie krótki opis zdarzenia i kolor paralotni biorącej w nim udział.

d)      Zawodnik, który wylądował, aby udzielić pomocy rannemu pilotowi, nie powinien być poszkodowany w punktacji. Decyzję w tej sprawie pozostawia się kierownikowi zawodów i radzie pilotów.

e)      Koszty akcji ratunkowej i koszty medyczne, które ewentualnie wynikną ze zdarzeń niebezpiecznych ponosi pilot.

 

16. Urządzenia nadawczo-odbiorcze

a)      Wymaga się od zawodników posiadanie sprawnego telefonu komórkowego.

b)      Każdy uczestnik zawodów powinien być wyposażony w radio posiadające pasmo 2m

c)       Komunikacja radiowa jest dozwolona jedynie między kierownikiem startu a zawodnikami. Można korzystać jedynie z częstotliwości przyznanych przez organizatora.

d)      Oficjalna częstotliwość zawodów oraz częstotliwości bezpieczeństwa będą podane na pierwszej odprawie. W czasie trwania konkurencji zawodnicy mają obowiązek prowadzenia cichego nasłuchu na tej częstotliwości.

 

17. Niesportowe zachowanie

Organizatorzy zawodów Para-Rudniki 2015 promują rywalizację w duchu „fair play” i koleżeństwa. Zachowania niesportowe będą każdorazowo poddawane ocenie przez kierownika i sędziego zawodów.

17.1 Agresywne zachowanie w relacji do innych zawodników

Niedopuszczalne są w trakcie trwania zawodów jakiekolwiek formy niesportowego zachowania. Za niesportowe zachowanie uważa się:

a)      używanie obelżywych słów

b)      uderzenie przedmiotem, które nie powoduje fizycznego uszkodzenia (płyny, papier, ziemia, itp.)

c)       uderzenia pięściami, stopami lub innymi częściami ciała

d)      uderzenia twardymi przedmiotami (patykami, kamieniami itp.) lub inne fizyczne nadużycia (przewracanie, popychanie, itp.)

Wszelkie formy werbalne i/lub fizycznego niesportowego zachowania będą penalizowane zgodnie z zapisami Kodeksu Sportowego FAI oraz regulaminu dyscyplinarnego AP.

 

17.2 Niebezpieczne i niesportowe zachowanie w locie i po wylądowaniu

Organizatorzy Zawodów na Celność Lądowania Paralotnią Para-Rudniki 2015 będą zwracać szczególną uwagę zachowanie się pilotów trakcie lotu. W szczególności niedopuszczalne są następujące zachowania w powietrzu i po wylądowaniu:

a)      latanie w chmurach

b)      nieodpowiedni kierunek krążenia

c)       niebezpieczne i agresywne latanie

d)      akrobacje nad lądowiskiem, startem i drogą wykonywania holi

e)      spowodowanie kolizji w powietrzu

f)       naruszenie stref zakazanych podanych na odprawie do konkurencji

g)      nieudostępnienie kierownikowi zawodów, lub osobie przez niego wskazanej, sprzętu do kontroli

Kierownik zawodów ma prawo natychmiastowego zdyskwalifikowania pilota za agresywne zachowanie i/lub fizyczny atak na którąkolwiek z osób funkcyjnych.

 

18. Kary

Kierownik zawodów może nakładać kary za naruszenie lub niedostosowanie się do przepisów regulaminu zawodów. W zależności od powagi przewinienia, kara może się wahać od upomnienia po dyskwalifikację. O karze decyduje kierownik zawodów i/lub sędzia główny zawodów. Zastosowane mogą zostać następujące kary:

h)      upomnienie,

i)        nałożenie punktacji maksymalnej za kolejkę,

j)        dyskwalifikacja.

 

19. Skargi i protesty

k)      Skargi i protesty będą rozpatrywane zgodnie z procedurami zawartymi w Części 7C oraz Części ogólnej.

l)        Skarga może zostać złożona kierownikowi zawodów bądź jemu zastępcy, przez zawodnika. Powinna zostać złożona bez zbędnej zwłoki i szybko rozpatrzona.

m)    Skargi muszą się bezpośrednio odnosić do konkretnego punktu regulaminu zawodów i/lub Kodeksu Sportowego FAI w częściach odnoszących się do rozgrywanych zawodów.

n)      Jeżeli składający skargę nie jest zadowolony z rezultatu, może złożyć pisemny protest do kierownika zawodów. Na złożenie protestu zawodnik ma 2 godziny od chwili otrzymania odpowiedzi na skargę. Opłata za protest wynosi 200 zł. Zostanie ona zwrócona w przypadku utrzymania protestu.

o)      Jeżeli wyniki nieoficjalne zostaną opublikowane więcej niż 2 godziny po zachodzie słońca i przed 6 rano następnego dnia, to ostatecznym terminem złożenia skargi będzie 8 rano.

 


Zaproszenie do uczestnictwa w cyklu zawodów na celność lądowania paralotnią [2015-05-19]

Aeroklub Częstochowski we współpracy ze Szkołą Latania "Extreme" i Szkołą Paralotniową "Airaction" zaprasza wszystkich pilotów do rywalizacji w zawodach na celność lądowania.

Zawody odbywać się będą pod patronatem Prezesa Aeroklubu Polskiego.

Cykl zawodów na celność lądowania w sezonie 2015 odbędzie się w następujących terminach:

1.       30-31 maja – ParaRudniki 2015, na lotnisku Acz w Rudnikach

2.       22-23 sierpnia – Mirosławice/Michałków, Extreme Accuracy Cup

3.       2-4 października 2015  – Polish Accuracy Open, na lotnisku Acz w Rudnikach

Zawody na celność lądowania to świetna zabawa i pierwszy krok do poważniejszej rywalizacji sportowej w paralotniarstwie.

Celem cyklu jest rozegranie kilku imprez lokalnych, których kulminacją będą Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania, międzynarodowe zawody w formule "Polish Accuracy Open".

Zapraszamy wszystkich pilotów. Nawet tych stawiających pierwsze kroki w sportowej rywalizacji. W zawodach będzie brać udział maksymalnie 50 pilotów więc warto zgłaszać się z wyprzedzeniem.

Oficjalne zakończenie i uroczyste wręczenie nagród przewidujemy 4 października 2015r. w Rudnikach.

Formuła rywalizacji na celność lądowania jest w Polsce nowatorskim podejściem do rywalizacji paralotniowej i mamy nadzieję, że spotka się z dużym zainteresowaniem pilotów. Naszym zdaniem jest to świetna okazji do integracji pilotów i klubów z całego kraju, rywalizacji sportowej i wymiany doświadczeń.

Regulamin zawodów: http://paragliding.com.pl/?page=aktualnosci&id=86

Poniżej również informacje kontaktowe do organizatorów poszczególnych edycji:

1.       ParaRudniki - Walter Wojciechowski, tel. 502 403 765,  e-mail: xcwalter małpa o2.pl

  1.      Extreme Accuracy Cup – Arkadiusz Pomarański, tel. 601710522., e-mail: info małpa  paragliding.com.pl

 

 


Przekładanie zapasów we Wrocławiu [2015-02-03]

W najbliższym tygodniu odbędzie się przekładanie zapasów we 
Wrocławiu. 
Przyjmowanie spadochronów  09 lutego 2015 (poniedziałek) w godzinach od 
18.30 do 19.30 na ul.Rydygiera 11/4 we Wrocławiu. 
Koszt :80 PLN (spadochrony sterowane 150 PLN)


PS 
Można również umawiać się indywidualnie.

Arek Pomarański


Trening bezpieczeństwa SIV w Polsce [2014-12-23]

Po kilku latach przerwy wracamy do robienia treningów bezpieczeństwa na ojczystej ziemi. Zaopatrzyliśmy się w nową motorówkę i wyciągarkę. Zdobyliśmy wiele nowych umiejętności, szkoląc się na licznych treningach SIV, między innymi w Oludeniz (Turcja), Annecy (Francja) i Pokharze (Nepal).

Nowa motorówka i wyciągarka zostały oblatane jesienią tego roku . Jesteśmy w stanie holować pilotów 1000 m nad lustro wody. Oblataliśmy nowe startowiska nad jeziorami Dolnego Śląska, gwarantujące brak skąpania się podczas startu ;)

W sezonie 2015 planujemy zorganizowanie Mistrzostw Polski w Akrobacji Paralotniowej.

Więcej informacji na naszej stronie : http://paragliding.com.pl/?page=siv

Zapraszamy


Wigilia paralotniowa ;) [2014-12-15]

Wigilia paralotniowa w czwartek 18 grudnia o 19.00 w Academusie we Wrocławiu.

Zapraszamy


Opowieści brazylijskie i piwko paralotniowe [2014-11-29]

Piwko paralotniowe przy opowiesciach brazylijksckich Adama Grzecha w najbliższy czwartek we Wrocławiu.

Spotykamy się w czwartek 4 grudnia w Akademusie o 19.00.

Zapraszam


Piwko paralotniowe we Wrocławiu [2014-11-01]

Spotykamy się we wtorek 4 listopada o 19.00 w Akademusie.

 


Impreza zakończeniowa sezonu 2014 prognozy bardzo dobre [2014-10-24]

Prognozy na jutro (sobota) wyglądają bardzo dobrze . Zaczynamy zawody na celność lądowania od zapisów o 9.30.

Impreza zakończeniowa (otwarta dla wszystkich) wraz z rozdaniem nagród rozpocznie się około 17.00 na lotnisku obok spadochroniarni Olimpic Skydive . Czas trwania imprezy od zmierzchu do świtu.

Impreza zakończeniowa otwarta dla wszystkich.

 Zapewniamy 100 litrów czeskiego piwa, kiełbaski na grilla, ognisko. W razie gorszej pogody lub jesiennej temperatury mamy do dyspozycji spadochroniarnię na lotnisku.

Noclegi w dwuosobowych pokojach na terenie lotniska w obiekcie Olimpic Skydive.

Sponsorzy i nagrody:

Szkoła Latania Arkadiusz Pomarański, Szkoła latania AirAction Waltera Wojciechowskiego

Nagroda główna: wariometr Flymaster Vario

Drugie miejsce: Frontkontener Woody Valley

Trzecie miejsce: Wyczep Dudek Paragliders

Nagrody dodatkowe: Czapeczki Dudek, Saszetki biodrowe Dudek, Rękawki Dudek, Speedy Niviuk i Ozone.

Nagroda niespodzianka dla najlepszego pilota z napędem (PPG,PPGG) .

 

 


Sponsorzy i nagrody zawodów na celność lądowania Mirosławice 2014 [2014-10-18]

Sponsorzy i nagrody:
Szkoła Latania Arkadiusz Pomarański, Szkoła latania AirAction Waltera Wojciechowskiego
Nagroda główna: wariometr Flymaster Vario

Drugie miejsce: Frontkontener Woody Valley

Trzecie miejsce: Wyczep Dudek Paragliders

Nagrody dodatkowe: Czapeczki Dudek, Saszetki biodrowe Dudek, Rękawki Dudek, Speedy Niviuk i Ozone.
Nagroda niespodzianka dla najlepszego pilota z napędem (PPG,PPGG) .

 

Impreza zakończeniowa otwarta dla wszystkich.

 Zapewniamy 100 litrów czeskiego piwa, kiełbaski na grilla, ognisko. W razie gorszej pogody mamy do dyspozycji spadochroniarnię na lotnisku.
Noclegi w dwuosobowych pokojach na terenie lotniska w obiekcie Olimpic Skydive (ilość miejsc ograniczona należy zapisywać się na stronie: http://paragliding.com.pl/?page=terminy).


Regulamin zawodów na celność lądowania Mirosławice 2014 [2014-10-17]

Regulamin

Zawodów na celność Lądowania

Mirosławice

25 października 2014

 

1. Informacje ogólne

  1. "Zawody na celność Lądowania Mirosławice 2014" to zawody paralotniowe, w których udział biorą wszyscy chętni, zainteresowani współzawodnictwem i podnoszeniem swoich umiejętności w zakresie uprawiania paralotniarstwa.
  2. Miejsce rozgrywania zawodów: lotnisko Mirosławice koło Wrocławia.
  3. Organizator zawodów: Szkoła Latania Arkadiusza Pomarańskiego.
  4. Kierownik zawodów: Arek Pomarański (info@paragliding.com.pl, tel: +48 601 710 522),  
  5. Sędzia główny: Arek Pomarański.
  6. Zawody rozgrywane będą w terminie 25.10.2014.
  7. Wstęp na lotnisko w Mirosławicach tylko za zgodą organizatora.

2. Warunki uczestnictwa

  1. Posiadanie dokumentu świadczącego o ukończeniu minimum I etapu.
  2. Posiadanie uprawnień do lotów z wykorzystaniem wyciągarki.
  3. Posiadanie sprawnego sprzętu, tj. paralotni, uprzęży, kasku, spadochronu ratunkowego, sprawnego wyczepu holowniczego. Dla osób nie posiadających sprzętu do dyspozycji pozostaje sprzęt organizatorów.
  4. Posiadanie zaświadczenia o dopuszczeniu paralotni do eksploatacji w przypadku osób nie posiadających Świadectwa Kwalifikacji.
  5. Posiadanie ubezpieczenia OC rozszerzonego o uprawianie paralotniarstwa.
  6. Wpłacenie wpisowego w wys. 30 zł.
  7. Liczba osób startujących w zawodach jest ograniczona. Organizator przyjmie maksymalnie 30 zawodników. O zakwalifikowaniu się na listę startujących zawodników decyduje kolejność zgłoszeń.

3. Odprawy

  1. Wszystkie informacje dotyczące zawodów i rozgrywanych konkurencji będą podawane na odprawach i (lub) wywieszane w miejscu wskazanym przez organizatora.
  2. O ile nie zostanie ustalone inaczej, odprawy odbywają się każdego dnia o godzinie 10.00 na Lotnisku. Organizator ustala miejsca i terminy kolejnych odpraw.
  3. Pilot ma obowiązek zaznajomienia się z informacjami podanymi na odprawach i tablicy ogłoszeń.
  4. Odprawa do konkurencji odbywa się w miejscu startu. Dane dotyczące rozgrywanej konkurencji podawane są na tablicy informacyjnej. Okno startowe może zostać otwarte nie wcześniej niż po 15 minutach od zakończenia odprawy.

4. Odpowiedzialność

  1. Uczestnicy biorący udział w zawodach ponoszą całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za swoje loty podczas zawodów i treningu oraz za sytuacje, które mogą wyniknąć z ich powodu. Przyjmuje się za fakt, że uczestnicy biorący udział w zawodach znają postanowienia niniejszego regulaminu i zobowiązują się do jego przestrzegania.

5. Przepisy dotyczące bezpieczeństwa

  1. Każdy zawodnik musi przestrzegać przepisów dotyczących ruchu lotniczego.
  2. Skrzydła mogą być użytkowane jedynie w zakresie podanym przez producenta.
  3. Zawodnicy mają obowiązek informowania organizatora i innych pilotów o sytuacjach i zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo rozgrywania zawodów.
  4. Zabronione są manewry niebezpieczne, mogące zagrażać innym uczestnikom lub publiczności. Akrobacja, latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie przepisów i niesportowe zachowanie są zabronione i mogą spowodować dyskwalifikację zawodnika.
  5. Latanie w chmurach jest zabronione.
  6. Każdy zawodnik musi używać kasku ochronnego i spadochronu zapasowego.
  7. Każdy zawodnik zobowiązany jest zgłaszać organizatorowi ewentualne obrażenia, a także używanie leków mogących mieć wpływ na zachowanie zawodnika w czasie lotów.
  8. Zakazane jest wykonywanie lotów po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających.
  9. Sędzia główny może przerwać konkurencję w każdej chwili ze względów bezpieczeństwa.
  10. W razie konieczności przerwania konkurencji, znakiem informującym o tym i nakazującym lądowanie będzie krzyż równoramienny utworzony z dwóch pasów materiału o długości co najmniej 4 m lub z dwóch skrzyżowanych paralotni.

6. Sprzęt

  1. Paralotnie i inny sprzęt niezbędny do udziału w zawodach zawodnicy zapewniają sobie we własnym zakresie lub korzystają ze sprzętu organizatora.
  2. Sprzęt musi odpowiadać odpowiednim przepisom i normom dotyczącym bezpieczeństwa.
  3. Wszystkie paralotnie muszą być dostępne do wglądu organizatora zarówno podczas rejestracji, jak i również w czasie trwania zawodów.
  4. Paralotnia powinna składać się z tych samych części składowych przez całe zawody. Niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne.
  5. Zmiana paralotni podczas trwania imprezy bez uzgodnienia z sędzią głównym, będzie karana dyskwalifikacją.
  6. Każde uszkodzenie skrzydła musi być bezzwłocznie zgłoszone do organizatora, po czym skrzydło może być naprawione i dopuszczone do eksploatacji. Wszystkie części zamienione muszą dokładnie odpowiadać oryginalnym specyfikacjom.
  7. Organizator ma prawo kontroli paralotni w całym okresie trwania zawodów.
  8. Paralotnia może mieć balast zrzucany tylko w formie wody. Zawodnik musi unikać takiego wypuszczania balastu, które może przeszkadzać innym pilotom. Balast całkowity łącznie z wyposażeniem dodatkowym i paralotni nie może przekraczać 30 kg. Ciężar pilota oznacza wagę ciała w spodniach i koszulce (bielizna).

7. Stosowanie środków łączności

  1. Zaleca się, aby w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszyscy zawodnicy posiadali radia UKF 2 m. (Organizator jest w stanie zapewnić je uczestnikom.)
  2. Zalecane są także wszelkie inne urządzenia łącznościowe, mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo pilotów.
  3. Organizator wyznaczy częstotliwość podstawową do celów łączności z zawodnikami i obsługi.
  4. Zawodnicy mają obowiązek przekazywania za pośrednictwem posiadanych środków łączności wszelkich informacji dotyczących bezpieczeństwa, w tym także informacji o miejscu i skutkach lądowania w terenie innych pilotów.

 

8. Numery startowe

  1. Zawodnicy otrzymują od organizatora numery startowe. Za zgodą organizatora zawodnik może zachować numer wcześniej umieszczony na skrzydle.

9. Urządzenia nawigacyjne

  1. Dozwolone jest używanie wszelkich urządzeń ułatwiających nawigację i określających pozycję (GPS itp.).

10. Start

  1. Pilot przed startem musi uzyskać pozwolenie od kierownika startów. Pozwolenie na start udzielane jest wyłącznie zawodnikom którzy są przygotowani do startu (kompletne ubranie i wyposażenie, zapięta uprząż, skrzydło sprawdzone i wpięte w uprząż).
  2. Wejść na teren startu mogą tylko piloci, którzy otrzymali zezwolenie od kierownika startów.
  3. Po otrzymaniu zezwolenia pilot powinien w ciągu 2 minut, jeżeli są inni oczekujący na pozwolenie, zdecydować się na start. Jeżeli zawodnik nie zdecydował się w tym czasie na start, musi ustąpić miejsca następnemu w kolejce zawodnikowi, a sam przejść na koniec grupy oczekujących pilotów. Kolejność startu jest zgodna z wcześniejszym losowaniem.
  4. Piloci startujący z napędem (PPG,PPGG) muszą lądować z wyłączonym silnikiem. Silnik wyłącza się na minimum 50 m nad gruntem przy podejściu do lądowania lub na decyzję kierownika startów.
  5. Kierownik startów może zamknąć start w warunkach niebezpiecznych.
  6. Zawodnik sam jest odpowiedzialny za podjęcie decyzji o starcie.

11. Dokumentacja konkurencji

  1. Sposób dokumentowania konkurencji podawany jest każdorazowo na odprawie startowej.
  2. Czas w konkurencjach naziemnych odmierzany jest przez sędziego.
  3. Czas w konkurencjach powietrznych dokumentowany jest za pomocą GPS. Organizator zapewnia kabel do GPS Garmin serii 7. Zawodnikom nie posiadającym GPS, organizator go zapewni.

12. Pomoc z zewnątrz

  1. Konkurencje powinny być rozgrywane między indywidualnymi pilotami bez pomocy i kontroli z zewnątrz.
  2. Prowadzenie lub pomoc w wyszukiwaniu noszeń przez osoby i paralotnie nie biorące udziału w zawodach lub inne aparaty latające jest zabronione.

13. Pomoc pilotom w niebezpieczeństwie

  1. Organizatorzy rozpoczną akcję ratunkową jeżeli zawodnicy nie zgłoszą lądowania w określonym przedziale czasu po zakończeniu konkurencji.
  2. W przypadku bezmyślnego i nieuzasadnionego niepowiadomienia organizatorów o bezpiecznie zakończonym locie przez zawodnika, wszelkie koszty organizacji i przeprowadzenia akcji ratunkowej pokrywa zawodnik.
  3. Wszyscy zawodnicy muszą spakować bezzwłocznie paralotnie po lądowaniu. Niezłożona paralotnia leżąca na ziemi oznacza "potrzebuję pomocy".
  4. Każdy zawodnik, który zobaczy wypadek lub sygnał wezwania pomocy, musi jak najszybciej poinformować o tym organizatora lub inne osoby, podając miejsce wypadku, ewentualnie krótki opis zdarzenia i numer lub kolory paralotni biorącej w nim udział.
  5. Podczas prowadzenia akcji ratunkowej uprasza się zawodników o prowadzenie tylko koniecznej korespondencji przez radio.
  6. Zawodnik, który wylądował, aby udzielić pomocy rannemu pilotowi, nie powinien być poszkodowany w punktacji. Decyzję w tej sprawie pozostawia się komisji sędziowskiej.
  7. Koszty akcji ratunkowej i koszty medyczne, które ewentualnie wynikną ponosi zawodnik.

14. Skargi i protesty

  1. Skargi i protesty z powołaniem się na punkt regulaminu zawodów zgłaszane podczas zawodów, muszą być złożone na piśmie i doręczone do biura zawodów. W przypadku nie powołania się na konkretny punkt regulaminu, skarga lub protest nie będą rozpatrywane.
  2. Skargi powinny być zgłaszane nie później niż w ciągu 1 godziny po wywieszeniu nieoficjalnych wyników.
  3. Protesty muszą być złożone nie później niż w ciągu 1 godziny po decyzji w sprawie zgłoszonej wcześniej skargi.
  4. Opłata za protest wynosi 200 zł i nie podlega zwrotowi w razie oddalenia protestu.
  5. Skargi rozpatruje 3-osobowa komisja powoływana przez sędziego głównego, w skład której musi wejść przynajmniej jeden przedstawiciel zawodników nie związany z rozpatrywanym protestem.

15. Kary

  1. Latanie w chmurach - 0 punktów za konkurencję.
  2. Latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie zasad zawartych w regulaminie lub zasad fair play - punkty karne lub dyskwalifikacja.
  3. Spowodowanie kolizji w powietrzu - punkty karne lub dyskwalifikacja.

16. Konkurencje

Konkurencje powietrzne:

 

Celność lądowania.

  1. Za lądowanie w celu z zachowaniem wymaganego sposobu podejścia uczestnik uzyskuje 200 punktów.
  2. Za każdy metr odległości od celu odejmowanych jest 8 punktów.
  3. Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów.
  4. Za lądowanie z zakładaniem uszu zawodnik otrzymuje 0 punktów.
  5. Za lądowanie z upadkiem lub przewrócenie się zawodnik otrzymuje 0 punktów.
  6. Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach.

 

 

Konkurencje naziemne :

(alternatywnie ze względu na warunki pogodowe)

 

Bieg z paralotnią między tyczkami

  1. Slalom: 50m, liczba tyczek: 10.
  2. Zawodnik, który pokona slalom w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
  3. Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 2 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
  4. Zawodnik, który nie ukończył biegu, otrzymuje 2 punkty za każdą poprawnie ominiętą tyczkę.
  5. Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.

 

Wyścig z paralotnią na dystansie 70m

  1. Długość trasy: 70m, szerokość trasy: 25m.
  2. W wyścigu biorą jednorazowo udział dwaj zawodnicy, startujący jednocześnie na sygnał dany przez sędziego.
  3. Zawodnik, który prawidłowo pokona całą trasę w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
  4. Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzedniego.
  5. Zawodnik, który wybiegł poza trasę, otrzymuje 0 punktów za konkurencję.
  6. Dopuszcza się wielokrotną liczbę startów w czasie biegu.

 

17. Punktacja ogólna

 

Na punktację ogólną składa się suma punktów z poszczególnych konkurencji. W przypadku rozegrania większej ilości danego rodzaju konkurencji powietrznych do punktacji ogólnej liczy się średnią punktów z danej konkurencji. Zwycięzcami w poszczególnych kwalifikacjach zostają zawodnicy, którzy zgromadzili największą liczbę punktów w swoich kategoriach.

 

18. Uznanie konkurencji

  1. Konkurencja jest ważna, gdy wszystkim zawodnikom był umożliwiony start.
  2. Okno startowe musi być otwarte przez okres dający każdemu zawodnikowi co najmniej 2 minuty na start.

19. Wyniki będą prezentowane w klasyfikacjach:

·         ogólna,

20. Rezygnacja z przeprowadzenia konkurencji

            Organizator zastrzega sobie prawo do zrezygnowania z przeprowadzenia części konkurencji.

21. Rejestracja zawodników

  1. Do 24.10.2014 na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy
  2. 25.10.2014 w godz. 9:30 na lotnisku w Mirosławicach.

22. Harmonogram zawodów

  • 25.10.2014 (sobota)
    • 10:00 Otwarcie zawodów.
    • 10:30 Odprawa zawodników do konkurencji.
    • 18:00 Zakończenie zawodów.
    • 18.30 Ognisko, grill, impreza.

Sponsorzy i nagrody:
Szkoła Latania Arkadiusz Pomarański, Szkoła latania AirAction Waltera Wojciechowskiego
Nagroda główna: wariometr Flymaster Vario

Drugie miejsce: Frontkontener Woody Valley

Trzecie miejsce: Wyczep Dudek Paragliders

Nagrody dodatkowe: Czapeczki Dudek, Saszetki biodrowe Dudek, Rękawki Dudek, Speedy Niviuk i Ozone.
Nagroda niespodzianka dla najlepszego pilota z napędem (PPG,PPGG) .

 

Impreza zakończeniowa otwarta dla wszystkich.

Zapewniamy 100 litrów czeskiego piwa, kiełbaski na grilla, ognisko. W razie gorszej pogody mamy do dyspozycji spadochroniarnię na lotnisku.
Noclegi w dwuosobowych pokojach na terenie lotniska w obiekcie Olimpic Skydive (ilość miejsc ograniczona należy zapisywać się na stronie: http://paragliding.com.pl/?page=terminy).

 

 

 

 


Egzamin na ŚK we Wrocławiu 20.10.2014 poniedziałek [2014-10-14]
Informujemy, że 20.10. 2014 w poniedziałek o godzinie 13.00
odbędzie się sesja egzaminacyjna LKE na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni na
lotnisku Aeroklubu Dolnośląskiego w Mirosławicach.
Egzamin praktyczny odbędzie się za wyciągarką, można również zdawać na paralotni z
napędem PPG i PPGG.
UWAGA. Został zniesiony obowiązek składania kserokopii świadectwa szkolnego
potwierdzającego wykształcenie. Co za tym idzie NIE płacimy opłaty za potwierdzenie
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie wypełnionych wniosków. Uwaga!
Nowe wnioski :
a)Wniosek o wydanie świadectwa kwalifikacji PGP
b)Dodatkowo część "C" starego wniosku
Do wniosku trzeba dołączyć:
1) Świadectwo ukończenia szkolenia Etap II PP, PPG lub PPGG
2) Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lotniczego PGP ( część B wniosku wypełnia
instruktor wydający Świadectwo Etap II ­ niezbędne do podejścia do egzaminu) –
sprawdzić u instruktora, czy wydaje nowy wzór!
3) Potwierdzenie dokonania opłaty egzaminacyjnej na konto:
31 1010 1010 0022 9322 3100 0000
Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Marcina Flisa 2
02 ­ 247 Warszawa
 
UWAGA:
Opis w tytule przelewu jest obowiązkowy
Opłata za egzamin teoretyczny wynosi 53 zł (imię i nazwisko/egzamin
teoretyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.1/pkt.5)
Opłata za egzamin praktyczny wynosi 43 zł (imię i nazwisko/egzamin
praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)
Opłata za egzamin praktyczny za każde dodatkowe uprawnienie wynosi 105 zł (imię i
nazwisko/egzamin
praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)
Opłata za wydanie Świadectwa Kwalifikacji wynosi 43 zł (imię i
nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)
Opłata za wpisanie każdego dodatkowego uprawnienia wynosi 43 zł (imię i
nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)
Opłata dla Szkoły Latania  za zorganizowanie egzaminu (hole,
wypożyczenie sprzętu, infrastruktura itd. ) wynosi 50 zł.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu praktycznego jest posiadanie
następujących dokumentów :
1. Ubezpieczenie OC rozszerzone o uprawianie paralotniarstwa,
np.www.lotnictwo.finansowachata.pl
2. Komplet sprzętu paralotniowego (radio, wyczep itd.) z ważnym
dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce (karta paralotni). Istnieje
możliwość wypożyczenia sprzętu do lotów holowanych.
3. Zapisanie się na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy
 
Egzaminator – Kamil Antkowiak
Info : Arek Pomarański 601710522

 

 

Impreza zakończeniowa sezonu 2014 [2014-10-09]

W ostatni weekend października (25-26.10.2014) Szkoła Latania Arka Pomarańskiego organizuje imprezę na lotnisku w Mirosławicach - zakończenie sezonu połączone z uczczeniem 17-lecia szkoły.

Krótki program:

1) sobota: zawody w lądowaniu na celność

     - uczestnicy muszą mieć ukończony minimum I etap oraz uprawnienia do holowania,

     - wpisowe: 30 PLN, zapisy: http://paragliding.com.pl/?page=terminy

     - główna nagroda: wariometr Flymaster Vario sponsorowany przez Szkołę Latania oraz szkołę Waltera Wojciechowskiego AirAction

- drugie miejsce: front kontener balast WoodyValley

- trzecie miejsce: wyczep do holowania Dudek Paragliders

2) sobota wieczorem/noc: dla wszystkich przyjezdnych grill oraz sponsorowane przez szkołę 100 l czeskiego piwa,

3) niedziela: zajęcia własne.

 

Noclegi: liczba miejsc ograniczona , cena 50 PLN za osobę , rezerwacje: http://paragliding.com.pl/?page=terminy

 

Serdecznie zapraszamy

 

 

 

 


Hole na lotnisku w Mirosławicach 11 października [2014-10-09]

Jesli prognozy się nie zmienią to zaczynamy holować o 11.00. Możliwość latania na sprzęcie szkoły.

Zapraszamy


Hole i tandemy na lotnisku w Mirosławicach w sobotę 30.08.2014 [2014-08-29]

Zaczynamy o 10.00 . Zapraszamy


Hole na lotnisku w Oleśnicy wtorek 24 czerwca [2014-06-23]

Zaczynamy holować od 11.00


Hole na lotnisku w Mirosławicach 1 czerwca [2014-05-31]

Zaczynamy o 11.00


Hole na lotnisku w Mirosławicach [2014-05-30]

Jesli prognozy sie potwierdzą holujemy w niedzielę na Mirosławicach.


Poświąteczne jajeczko paralotniowe ;) [2014-04-21]

Spotykamy się we wtorek 22.04.2014 w Akademusie (ul. Kiełbasnicza we Wrocławiu) o godzinie 19.00. Będzie dużo opowieści o tym co się będzie działo w rozpoczętym sezonie.

Zapraszamy


Szkolenie na Komisarzy Sportowych [2014-03-20]

W sobotę 29 marca 2014 na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego (Pobiednik Wielki) odbędzie się szkolenie na Komisarzy Sportowych organizowane przez Stowarzyszenie Instruktorów Lotniowych i Paralotniowych. Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 12.00. Wszystkich zainteresowanych proszę o zapisywanie się na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy.

Program szkolenia:

1. Kodeks Sportowy FAI - część ogólna
2. Kodeks Sportowy FAI - Część 7 „Lotnie i Paralotnie”
3. Regulamin Rekordów Polski KLiP
4. Narzędzia analizy śladu gps lotu i stwierdzenie poprawności G-regordu w pliku igc
5. Weryfikacja dokumentacji koniecznej do zatwierdzenia rekordu.

 Link do regulaminu KS http://bip.aeroklub-polski.pl/files/2014/02/2013_12_12-Regulamin-Komisarza-Sportowego-AP_FAI.pdf

Wniosek o nadanie uprawnień KSAP można będzie wypełnić podczas szkolenia lub otrzymać drogą mailową.


Seminarium przelotowe Bassano/Lijak 14-18 marca 2014 [2014-03-09]

Jeśli prognozy się potwierdzą, ruszamy we czwartek 13.03.2014 o 15.00 z Wrocławia, wracamy we wtorek po lataniu. Miejsca ograniczone, maksymalna liczba uczestników to 5 osób. Na wyjazd zapraszamy pilotów z minimum 30-godzinnym nalotem. Śpimy w kwaterach.

Program szkolenia:

•             doskonalenie techniki startu oraz efektywnego utrzymywania się w noszeniach

•             analiza map, aerodynamika gór, znajdowanie i wykorzystywanie kominów termicznych

•             pokonywanie trudności terenowych (doliny, grzebienie, szczyty, zawietrzna)

•             analizowanie prognozy pogody, ocena i przewidywanie warunków meteorologicznych

•             latanie po trasach (punktach zwrotnych) ułożonych z uwzględnieniem warunków terenowych i pogodowych oraz        umiejętności poszczególnych uczestników

•             latanie w grupie

•             współzawodnictwo wewnątrz grupy uczestników – efektywne latanie po zadanej trasie

•             wykłady z meteorologii, termiki oraz taktyki przelotowej

Więcej informacji na priva.


Opowieści kolumbijskie i piwko paralotniowe ;) [2014-02-10]

Spotykamy sie we wtorek 11 lutego w Akademusie (ul. Kiełbaśnicza) o 19.30. Bedą fotki z naszego ostatniego wyjazdu do Kolumbii ;) Zapraszamy.


Seminarium dla instruktorów lotniowych i paralotniowych [2014-02-10]

W dniu 31 marca 2014 (poniedziałek) w Pobiedniku Wielkim (Lotnisko Aeroklubu Krakowskiego) odbędzie się seminarium dla instruktorów lotniowych i paralotniowych. Rozpoczęcie zajęć o godzinie 12.00. 
Nie przewidujemy organizacji następnego seminarium do końca marca 2015. Tym samym instruktorzy, którym się kończy ważność uprawnień INS do marca 2015 powinni uczestniczyć w tym seminarium.

Ze względów logistycznych bardzo prosimy o zapisywanie się na seminarium na stronie:
http://paragliding.com.pl/?page=terminy
Koszt seminarium 150 zł.


Przekładanie zapasów [2014-02-10]

Na początku marca odbędzie się przekładanie zapasów .
Przyjmowanie spadochronów  05 marca 2014 (środa) w godzinach od 
19.00 do 20.00 na ul.Rydygiera 11/4 we Wrocławiu. 
Koszt 80 PLN 

PS 
Można również umawiać się indywidualnie. 


Kursu instruktorski 2014 [2014-01-14]

 

Termin: 24 marca do 6 kwietnia 2014

Miejsce: Lotnisko Pobiednik Wielki (Aeroklub Krakowski)

Cena: 4800 PLN (brutto)

 

Organizatorzy:

  1. Aerokrak – Leszek Mańkowski
  2. Szkoła Latania- Arek Pomarański
  3. Nauka Latania – Kamil Antkowiak

Warunkiem przystąpienia do kursu jest zaliczenie egzaminu kwalifikującego.

Zapisy na kurs na stronie : http://paragliding.com.pl/?page=terminy

 

Kandydat na instruktora ma obowiązek przedstawić przed egzaminem
kwalifikacyjnym następujące dokumenty:

1. Świadectwo kwalifikacji pilota paralotni,
2. Aktualne badania lekarskie,
3. Ubezpieczenie OC,
4. Potwierdzony nalot (150 godzin),
5. Poświadczenie uczestnictwa i zajęcia punktowanego miejsca w trzech zawodach rangi minimum ogólnopolskiej w okresie ostatnich 3 lat na tej kategorii statku powietrznego, na którą posiada uprawnienie podstawowe;

 

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo odwołania kursu w przypadku nie zakwalifikowania się min 10 kandydatów.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 15 lutego 2014.

 

Osoby zainteresowane kursem instruktorskim proszone są o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Email: info małpa paragliding.com.pl

Tel. +48 601 710 522

 

Arek Pomarański

 

 


Noworoczne piwko paralotniowe [2014-01-10]

Zaczynamy dzisiaj (piątek) o 20.00 w Lobkowiczu. Zapraszamy;)


Nowe terminy kursów i wyjazdów na sezon 2014 [2014-01-09]

Nowe terminy kursów i wyjazdów juz sa dostepne na stronie

http://paragliding.com.pl/index.php?page=terminy

 


Wigilia paralotniowa ;) [2013-12-19]

Spotykamy się w piątek (20 grudnia) o 19.30 w Lobkowiczu. 
Zapraszamy


Piwo paralotniowe, sobota 16 listopada [2013-11-16]

Zaczynamy o godzinie 18:30 we Wrocławskim rynku w restauracji Lobkowicz.

Zapraszamy.

 


Przekladanie zapasow we Wroclawiu [2013-02-23]

Zapasy do przelozenia beda przyjmowane w czwartek 28 lutego od 19.30
do 20.30 na ul. Rydygiera 11/4 we Wroclawiu.
PS do 27 lutego jestem w Brazylii  przepraszam ale kontakt
telefoniczny i mailowy bedzie utrudniony.


Nowe terminy kursów i wyjazdów na sezon 2013 [2013-01-24]

Aktualne terminy kursów i wyazdów na sezon 2013 są już na stronie : http://paragliding.com.pl/index.php?page=terminy