Treningi bezpieczeństwa

Nie daj się zaskoczyć swojej paralotni.

Zapisz się na SIVCennik

SIV – Simulation d'Incident en Vol

Simulated Incident in Flight, czyli symulowanie zdarzeń podczas lotu.

W naszej szkole treningi bezpieczeństwa przeprowadzane są od 2001 roku – organizowaliśmy takie szkolenia jako pierwsi w Polsce. Mamy bogate doświadczenie (latami zdobywane w takich miejscach jak np. Annecy, Pokhara czy Oludeniz) i wiemy, jak wiele wiedzy pilot nabywa już po swoim pierwszym treningu.

Co to jest SIV

Co to jest SIV?

Trening SIV to przede wszystkim symulacja zdarzeń jakie mogą się przytrafić podczas lotów w termice i turbulentnych warunkach. Uczy jak maksymalnie wykorzystać sztukę pilotażu, by poprawić bezpieczeństwo latania.

Dla kogo jest SIV

Dla kogo jest SIV?

Do SIV może przystąpić każdy, kto potrafi wystartować za holem i samodzielnie wylądować. By trening był efektywny, warto jednak mieć już kilka godzin nalotu i posiadać dobrą umiejętność holowania się.

Jak wygląda SIV

Jak wygląda SIV?

Można szkolić się na wielu poziomach zaawansowania, zarówno w podstawowych technikach, jak i w akrobacjach. Oferujemy również możliwość ćwiczenia niektórych figur z pilotem tandemu.

Dla kogo jest trening SIV?

Odprawa przed lotem

Trening SIV adresowany jest do pilotów, którzy chcą poprawić swoje bezpieczeństwo w lataniu – świadomi piloci regularnie przystępują do takich treningów. Opanowanie wyjścia z podstawowych figur niebezpiecznych oraz powtarzalny trening zwiększa pewność pilota, co czyni latanie bezpiecznym i przyjemnym, a nie stresującym.

Program kursu jest dostosowywany indywidualnie do każdego pilota.

Start holowany za motorówką
Wielka moc - duży plusk
Co to jest pitch control

Jak wygląda trening bezpieczeństwa w Polsce?

Cele

  • Zrozumienie reakcji skrzydła w locie.
  • Nauka wyjścia z trudnych sytuacji.
  • Nauka szybkiego znalezienia się na ziemi.
  • Budowa zaufania do nowego skrzydła.

Sprzęt

Szkolenie zaczynamy od sprawdzenia stanu Waszego sprzętu.

Start holowany paralotni na SIV

  • Paralotnia – Paralotnia musi nadawać się do lotu. Zalecane jest posiadanie dopuszczenia paralotni do eksploatacji. Ostateczna decyzja o dopuszczeniu paralotni do lotów należy do instruktora.

  • Spadochron ratunkowy – Spadochron ratunkowy musi być przełożony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed kursem przez uprawnionego mechanika paralotniowego. Jeśli nie jest przełożony, należy zgłosić to przed szkoleniem. Spadochron zostanie przełożony przez naszego mechanika (opłata według cennika). Spadochron musi być połączony z uprzężą metalowym łącznikiem.

  • Radio – Radio musi być naładowane. Zapewniamy słuchawki do większości radiów oraz szczelne worki zabezpieczające je przed zamoczeniem.

Teoria

Wykład podczas SIV

Właściwa część treningu zaczyna się zajęciami teoretycznymi połączonymi z analizą materiałów wideo. Tłumaczymy, jak należy prawidłowo wykonywać figury, które uczestnicy będą ćwiczyć danego dnia. Omawiana jest również specyfika startu nad wodą i sposoby postępowania w sytuacjach awaryjnych (użycie spadochronu ratunkowego i lądowanie w wodzie).

Praktyka

Start holowany paralotni za łodzią

Dziennie każdy uczestnik wykonuje 3 do 4 lotów w zależności od warunków pogodowych oraz własnej kondycji. Każda z figur (wejście, zachowanie pilota w figurze i wyjście) omawiana jest przed startem indywidualnie. Podczas lotu pilot przez cały czas otrzymuje instrukcje, ma ciągłą łączność radiową z instruktorem, jest stale obserwowany z łodzi ratowniczej i z lądu. Każdy lot jest filmowany. Po lądowaniu lot zostaje omówiony i ustalany jest szczegółowy program następnego lotu.

Figury wykonywane podczas treningu to zazwyczaj:

Pilot zwijany za abrolką

  • duże uszy (big ears)
  • duże uszy na speedzie
  • przeciągnięcia taśmami B (B-stall)
  • podwinięcie czołowe (frontstall)
  • podwinięcie czołowe na speedzie
  • podwinięcie jednostronne (asymetric tuck)
  • podwinięcie jednostronne na speeedzie
  • autorotacja
  • spirala z raptownym wyjściem na podany kierunek (rapid exit)
  • gwałtowny zakręt pomagający uniknąć zderzenia (emergency turn)
  • wejście do korkociągu – negatywki (spin)
  • pełne przeciągnięcie (fullstall) i lot do tyłu (backfly)
  • wingovery
  • użycie spadochronu ratunkowego – dla chętnych
  • SAT – dla mających już doświadczenie z SIVem

Refleksja

Każdy dzień kursu kończy się wspólną analizą materiału filmowego. Omawiamy błędy, wyciągamy wnioski i ustalamy program ćwiczeń na następny dzień.

Zapisz się na trening SIV w Polsce!

Zapewniamy

Motorówka Ski Nautique

  • łódź holowniczą Ski Nautique o mocy ponad 300 koni mechanicznych z wyciągarką G7
  • hole conajmniej 600 metrów nad lustro wody
  • wykwalifikowaną obsługę
  • doświadczonego sternika motorowodnego na łodzi oraz doświadczonego operatora wyciągarki
  • instruktora na lądzie
  • dyżurującego ratownika
  • automatyczną kamizelkę ratunkową, napełniającą się w momencie zetknięcia z wodą
  • słuchawkę do radia
  • zabezpieczenie radia przed zamoczeniem
  • pełną dokumentację wideo (do wglądu)
  • dyplom ukończenia treningu bezpieczeństwa

Od uczestników oczekujemy

Uczestnicy treningu bezpieczeństwa

  • świadectwa kwalifikacji i przeszkolenia w lotach za holem H
  • własnego skrzydła, uprzęży, spadochronu zapasowego, kasku, wyczepu do holowania i radia
  • praktyki w startach za holem (co najmniej 30 startów)

Umiejętność pływania nie jest konieczna, ale może się przydać ;-)

Terminy i ceny

Załoga łodzi holowniczej

Trening trwa dwa dni, jednak ze względu na różne warunki pogodowe musimy zarezerwować sobie trzy dni. Prowadzony jest w grupach maksymalnie 6-osobowych.

Grupy zorganizowane mogą umawiać się także indywidualnie. Takiej grupie oferujemy 10% zniżki. Grupa indywidualna może liczyć mniej niż 6 osób, jednak cena zawsze jest kalkulowana jak dla 6 osób ze zniżką.

Gdzie odbywa się trening SIV?

Szkolenia odbywają nad Jeziorem Turawskim, Mietkowskim, Paczkowskim, Nyskim lub Jeziorskiem (w zależności od pory roku i warunków meteorologicznych). Średnia wysokość holu to 600 metrów nad lustro wody. W pobliżu każdego ze startowisk wyznaczone jest wystarczająco rozległe i płaskie lądowisko, zawsze oznaczone widocznym rękawem.